Надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору
Надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору
Ідентифікатор послуги: 02605
Повна назва: Надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору
Інформація про послугу: Субсидія на найм житла призначається на шість місяців, з подальшим автоматичним продовженням. Субсидія на найм житла призначається ВПО, які не отримують допомогу на проживання. Субсидія є експериментальним проєктом. Строк дії експерименту: 2 роки (з 29.01.2025)
Строк: 10 днів (робочі)
Вартість: Безоплатне надання
Інформаційні та технологічні картки послуг, інші додаткові файли
Строк та вартість надання послуги
Звичайне надання
Адміністративний збір: Безоплатне надання / 0 UAH /
Строк надання: 10 днів (робочі)
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
- Територіальні органи Пенсійного фонду України
- Центр надання адміністративних послуг
- Уповноважені банки
Хто і як може подати заяву:
- представник заявника: письмово; електронною поштою, особисто; online: https://portal.pfu.gov.ua/
- заявник: письмово; електронною поштою, особисто; online: https://portal.pfu.gov.ua/
Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги
- Заява про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб 3 або єдиного податку та військового збору (далі – заява); договір найму (оренди) житлового приміщення (будинку, квартири) (далі – договір найму). Форми заяви та договору найму визначено Порядком реалізації експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225.
- Заява та договір найму подаються наймодавцем та наймачем, який є уповноваженим представником свого домогосподарства, особа якого посвідчується паспортом громадянина України (е-паспортом) або тимчасовим посвідченням громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортним документом іноземця або документом, що посвідчує особу без громадянства, посвідкою на постійне / тимчасове проживання, посвідченням біженця, посвідченням особи, яка потребує додаткового захисту, або іншим документом, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні) .
- Документи, які надаються в окремих випадках: копії документів, що підтверджують повноваження законного представника (для недієздатних осіб або малолітніх дітей), опікуна, піклувальника, батьківвихователів або особи, яка діє на підставі довіреності, оформленої за формою, передбаченою законодавством (у разі потреби), прав розпоряджання житловим приміщенням (у разі потреби); Копії документів, що підтверджують склад домогосподарства: довідка про перебування на повному державному утриманні; довідка з місця навчання та проживання в гуртожитку; довідка з місця роботи; довідка про проходження служби; довідка про довгострокове відрядження; довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку), квартирі. довідки про перебування особи в місцях позбавлення / обмеження волі; довідка з медичного закладу, яка підтверджує тривале лікування, у т. ч. за кордоном; документи, що підтверджують перебування особи у полоні (надані уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, державними реєстраторами, суб’єктами державної реєстрації, установами та організаціями в порядку та випадках, визначених законодавством) – до запровадження порядку надання відомостей; рішення суду (витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань) про визнання особи безвісно відсутньою (померлою); витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин; акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, фактичного місця проживання особи за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 04 .07. 2022 року № 190; договір найму житла за іншою адресою; судове рішення, яке набрало законної сили, про розірвання шлюбу, встановлення для подружжя режиму окремого проживання, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків, якщо таким судовим рішенням встановлено обставину окремого проживання наймача з особою.
Умови і випадки надання
Документи можливо подати у паперовій формі:У паперовій формі при особистому зверненні до сервісних центрів Головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві, центрів надання адміністративних послуг, уповноважених банків.В електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, за допомогою засобів Соціального вебпорталу електронних послуг Мінсоцполітики (за технічної можливості) з накладенням наймачем та наймодавцем кваліфікованих електронних підписів або удосконалених електронних підписів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті 5 електронного підпису, або підтверджені іншими засобами електронної ідентифікації, які дають змогу встановити особу.Орган Пенсійного фонду України інформує наймача та наймодавця про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дати його прийняття шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 4 до Порядку № 1225 з використанням засобів поштового / електронного зв’язку, зазначених у заяві та договорі найму.При цьому орган Пенсійного фонду України самостійно вибирає форму повідомлення (паперову чи електронну (за наявності адреси електронної пошти) та спосіб повідомлення (особиста бесіда, поштовий зв’язок, смс-повідомлення, електронні засоби зв’язку, електронна пошта (за наявності), вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України).Якщо заява та договір найму надійшли до органу Пенсійного фонду України від центрів надання адміністративних послуг, уповноважених банків, про прийняте рішення орган Пенсійного фонду України інформує відповідний центр адміністративних послуг, уповноважений банк, який інформує про це рішення наймача та наймодавця у визначений ними спосіб.У разі прийняття рішення про повернення документів для виправлення виявлених помилок або про відмову в призначенні субсидії на найм житлового приміщення орган Пенсійного фонду України повідомляє центру адміністративних послуг, уповноваженому банку, наймачу та/або наймодавцю про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дати його прийняття із зазначенням причин відмови або порядку виправлення помилок, а також про порядок оскарження прийнятого рішення.У період воєнного стану в Україні органи Пенсійного фонду України можуть повідомляти наймачу, наймодавцю про прийняте рішення в телефонному режимі з внесенням відповідного запису до окремого журналу реєстрації інформування заявників.
Результати та способи отримання результату
Строк та вартість надання послуги
Звичайне надання
Адміністративний збір: Безоплатне надання / 0 UAH /
Строк надання: 10 днів (робочі)
Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?
Підстави для відмови у наданні послуги:
- Невідповідність поданих документів вимогам законодавчих та інших нормативно-правових актів.
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Нормативна база
Нормативні документи, що регулюють надання послуги:
- Постанова КМУ від 25.10.2024 №1225 “Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору по тексту