14/04/2025
Рішення міської ради від 12.03.2016 № 66-VII «Про затвердження Порядку подання та розгляду електронної петиції, адресованої Чорноморській міській раді»
Відповідно до Закону України від 02.07.2015 року № 577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», з метою розширення можливостей реалізації права громадян на звернення до міської ради шляхом подання електронної петиції, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань депутатської діяльності, законності, правопорядку та соціального захисту громадян, на підставі статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян», керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Чорноморська міська рада вирішила:
1. Затвердити Порядок подання та розгляду електронної петиції, адресованої Чорноморській міській раді (додається).
2. Керуючому справами виконавчого комітету вжити заходів щодо створення на веб-сайті міської ради спеціального розділу з питань електронних петицій та організації роботи з електронними петиціями, що подаються до міської ради.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, законності, правопорядку та соціального захисту громадян та керуючого справами виконавчого комітету Лубковського І.А.
Міський голова В.Я. Хмельнюк
Додаток до рішення міської ради
від 12.03. 2016 року № 66-VII
ПОРЯДОК
подання та розгляду електронної петиції, адресованої Чорноморській міській раді
1. Цей Порядок відповідно до статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян" визначає порядок подання та розгляду електронної петиції, адресованої міській раді, на підтримку якої зібрано не менш як 175 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня її оприлюднення.
2. Електронна петиція – особлива форма колективного звернення громадян до міської ради, яка подається та розглядається відповідно до статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян» та цього Порядку.
3. Електронні петиції повинні стосуватись питань, які відносяться до повноважень та компетенції міської ради, визначених законодавством України.
4. Громадяни (мешканці міста) можуть звертатися з електронними петиціями до міської ради через веб-сайт Єдиної системи місцевих електронних петицій http://e-dem.in.ua (далі – Веб-сайт петицій), який забезпечує:
можливість створення електронної петиції автором (ініціатором);
безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;
електронну реєстрацію громадян для створення та підписання петиції;
недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання петиції без участі громадянина;
фіксацію дати і часу оприлюднення петиції та підписання її громадянином.
5. Для створення електронної петиції її автор (ініціатор) заповнює спеціальну форму, яка розміщена на Веб-сайті петицій. При заповнені форми зазначаються прізвище, ім’я, по батькові громадянина або назва громадського об’єднання (із зазначенням посадової особи), адреса електронної пошти.
6. В електронній петиції має бути викладено суть порушеного питання, а в заголовку зазначено її короткий зміст.
Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.
7. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.
8. Електронна петиція оприлюднюються на Веб-сайті петицій протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).
Дата оприлюднення петиції на Веб-сайті петицій є датою початку збору підписів на її підтримку.
9. Відповідність електронної петиції вимогам пункту 6 цього Порядку перевіряється юридичним відділом.
У разі невідповідності встановленим вимогам оприлюднення електронної петиції не здійснюється, про що повідомляється автору із зазначенням причин відмови, не пізніше строку, встановленого для оприлюднення – 2 дні.
10. Громадянин, який бажає виразити свою позицію щодо електронної петиції, реєструється на Веб-сайті петицій та активує позначку «Підтримую» під обраною ним петицією.
11. Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів на її підтримку розглядається як звернення громадян.
12. Електронна петиція, збір підписів на підтримку якої здійснювався через веб-сайт громадського об’єднання і яка протягом установленого строку набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня після набрання необхідної кількості підписів надсилається громадським об’єднанням міській раді, якій адресована петиція, із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення електронної петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали електронну петицію (чи посилання на джерело такої інформації в мережі Інтернет), строк збору підписів, назву та адресу електронної пошти громадського об’єднання.
13. Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.
14. Якщо електронна петиція містить клопотання про її розгляд на громадських слуханнях територіальної громади, автор (ініціатор) петиції має право представити електронну петицію на таких слуханнях. У такому разі строк розгляду електронної петиції продовжується на строк, необхідний для проведення відповідних слухань.
15. Інформація про початок розгляду електронної петиції оприлюднюється на офіційному веб-сайті Чорноморської міської ради та Веб-сайті петицій не пізніш як через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на її підтримку, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції.
16. Організацію розгляду електронних петицій, адресованих міській раді, забезпечує загальний відділ виконавчого комітету Чорноморської міської ради.
17. Наступного робочого дня після набрання необхідної кількості підписів на підтримку електронної петиції загальний відділ передає її міському голові, який визначає посадову особу та профільний структурний підрозділ міської ради, відповідальних за організацію роботи з розгляду та опрацювання порушених в електронній петиції питань, з підготовки пропозицій щодо підтримки або непідтримки електронної петиції та щодо проекту відповіді на неї.
18. Посадова особа, визначена відповідальною за організацію роботи з розгляду порушених в електронній петиції питань протягом двох робочих днів:
- вживає в разі необхідності заходів стосовно залучення в установленому порядку до опрацювання порушених в електронній петиції питань інших органів і служб;
- у разі якщо порушені в електронній петиції питання стосуються не лише повноважень органів міської ради, а належать до повноважень також інших органів, вносить пропозиції щодо залучення в установленому порядку таких органів до опрацювання порушених в електронній петиції питань, створення для цього робочої групи із залученням представників заінтересованих органів, а також у разі необхідності залучає представників інститутів громадянського суспільства, експертів, фахівців та інших осіб;
- здійснює інші необхідні дії для опрацювання порушених в електронній петиції питань.
19. Підготовлені пропозиції та проект відповіді на електронну петицію протягом семи робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок розгляду електронної петиції вносяться на розгляд міському голові.
20. Під час опрацювання порушених в електронній петиції питань, розглядається доцільність реалізації, викладених в електронній петиції пропозицій, шляхом внесення на розгляд виконавчого комітету або міської ради.
21. При внесенні проекту рішення, спрямованого на вирішення порушених в петиції питань, на розгляд міської ради, він розглядається першочергово на найближчому пленарному засіданні у порядку, визначеному Регламентом міської ради.
22. Відповідальний спеціаліст з програмного та апаратного комп’ютерного забезпечення загального відділу міської ради не пізніше наступного робочого дня після закінчення розгляду електронної петиції:
- розміщує на офіційному веб-сайті Чорноморської міської ради публічне оголошення про підтримку або не підтримку міським головою електронної петиції;
- оприлюднює відповідь Чорноморської міської ради на електронну петицію на офіційному веб-сайті міської ради та на Веб-сайті петицій;
- надсилає відповідь на електронну петицію у письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції та відповідному громадському об'єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку електронної петиції, на зазначені електронні адреси.
23. Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку електронної петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції.
Секретар міської ради О.Р. Боровська