Чорноморська міська територіальна громада

Одеська область, Одеський район

04.01.2024 16:55

Як захистити свої права у разі виникнення конфлікту

6596c73fafee3__zahyst22.jpg

Покупець може звертатися до органів державного контролю (Держпродспоживслужба), громадських організацій чи місцевих судових органів, якщо продавець відмовляється повернути або обміняти товар, затримує повернення грошей, надає неправдиву або недостатню інформацію про товар тощо. Вони можуть перевірити продавця, накласти на нього штраф, допомогти покупцеві отримати компенсацію або захистити його права в суді. Ось куди можна звернутися:

🔰Держпродспоживслужба

Покупець має право подати скаргу на продавця до Держпродспоживслужби, якщо підозрює, що товар або послуга не відповідає стандартам, має недоліки, є шкідливим для здоров’я або життя, або якщо продавець порушує його права. Держпродспоживслужба може провести перевірку продавця, накласти на нього штраф, заборонити реалізацію товару або послуги, а також допомогти вам отримати компенсацію за завдану шкоду. 

Звернутися до Держпродспоживслужби, можна одним із наступних способів:

🔹На цілодобові гарячі лінії – (050) 230 04 28 або (044) 364 77 80.

🔹Територіальні органи – Головне  управління Держпродспоживслужби в Одеській області.

Адреса для листування: м. Одеса, вул. 7-а Пересипська,6, індекс 65042,

тел./факс (048)7161301.

Фактична адреса: м. Одеса, вул. Пастера, 36.

🔰Громадські організації

Покупцю можуть надати безплатну консультацію, юридичну допомогу, представництво в суді або інших органах різноманітні громадські організації, які займають випадками порушень прав споживачів. Такими організаціями можуть бути, як місцеві організації, так і всеукраїнські.

🔰Судові органи

Покупець може подати позов до суду, якщо хоче отримати компенсацію за завдану шкоду, або якщо не згодний із рішенням Держпродспоживслужби.

Звернутися краще до суду за місцем проживання або за місцем знаходження продавця. Покупцю потрібно мати докази свого права на повернення або обмін товару, а також факту порушення продавцем. Такими доказами можуть бути:

🔹Чек (накладна), який підтверджує факт купівлі товару у продавця, дату та ціну.

🔹Товарний паспорт, етикетка, гарантійний талон або інші документи, які показують, яким мав бути товар за описом, характеристиками та умовами гарантії.

🔹Фотографії, відео, експертні висновки або інші докази, які свідчать про те, що товар має недоліки, не відповідає опису або не придатний для використання.

🔹Копії листування, записи розмов, свідчення свідків або інші докази, які свідчать про те, що покупець звертався до продавця з вимогою повернути або обміняти товар, але продавець відмовився або затримав цей процес.

Частиною 3 статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.