Чорноморська міська територіальна громада

Одеська область, Одеський район

02.03.2023 09:58

Інформація щодо захисту прав споживачів

640057eda17e9__83380.jpg

🔹Потрібно повернути непродовольчий товар

Громадяни мають право на повернення та обмін непродовольчих товарів протягом 14 днів з дня придбання (якщо товар не був у використанні, його не пошкоджено, товарний чек та ярлики чи пломби збережено). Іноді продавці встановлюють подовжений термін можливості повернення товару, то краще уточнювати цю умову при купівлі.

🔹Придбали неякісний товар

Неякісний товар підлягає обов’язковому обміну чи поверненню, окрім випадків, коли продавець може довести, що пошкодження/несправність чи інша втрата якості товару відбулась з вини покупця. За наявності чеку завжди можливо повернути товар або вимагати обміну на такий самий (із збереженням вартості на момент покупки – тобто продавець не може вимагати доплати, навіть якщо товар подорожчав) чи інший товар з асортименту (з перерахунком вартості).

🔹Ненавмисно розбили товар  

Якщо споживач ненавмисно розбил товар, його не можуть змусити сплатити його вартість (окрім як через суд, якщо продавець доведе провину споживача), адже до моменту покупки за збереження товару відповідає його власник (а до сплати на касі це не покупець). Пошкодження чи знищення товару, що відбулося з причини відсутності бортів на полиці чи через неправильне розміщення товару, не є провиною особи, доки не буде доведено протилежне. Продавець не має права тиснути на покупця, вимагати сплатити за непотрібний йому товар чи іншим чином застосовувати примус, тим паче перешкоджати залишити заклад чи погрожувати – в такому випадку потрібно викликати поліцію (102);

🔹Вартість товару на ціннику відрізняється від вартості у чеку

Вартість на ціннику не повинна відрізнятись від вартості товару у чеку. Якщо на касі споживача просять сплатити більше за вартість, яку було вказано, споживач може відмовитись від такого товару. Неактуальність цінників – проблема не покупців, тому споживач має право вимагати повернення різниці вартості, якщо вже сплатив, відмовитись від покупки або придбати товар за вказаною на ціннику ціною. У разі, якщо ви помітили таке порушення чи вам відмовляють у задоволенні ваших прав – пишіть до Книги відгуків та пропозицій та до Держпродспоживслужби.

🔹Змушують скористатися камерою схову

Продавці чи охоронці не мають права змушувати споживача безпідставно здавати речі до камер схову, зокрема, мотивуючи це розмірами сумки тощо. За законом, здавати речі до камер схову необхідно лише у разі, коли споживач має аналогічний товар, який продається в магазині, а в цьому торговому об’єкті вхід з такими товарами заборонено (проте, якщо у споживача є на нього чек, можна не хвилюватись, що будуть якісь проблеми). Також проводити обшук охоронці не мають права. За законом споживача можуть попросити показати речі та навіть викликати поліцію у разі підозри на крадіжку. Проте огляд можливий виключно з дозволу покупця, а примус, будь-яка агресивна поведінка чи залякування вже є приводом для виклику поліції з боку покупця.  

Необхідно зазначити, що існує група товарів, що не підлягають обміну та поверненню (окрім гарантійного чи повернення неякісного товарів): продовольчі товари, лікарські препарати та засоби гігієни, косметика і парфуми, білизна, тканини, шкарпетки та панчохи, дитячі м’які та гумові іграшки, ювелірні вироби, друковані видання та деякі інші товари.