09.06.2023 14:57
Пам’ятка для споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину
![6483143699bf6__3434523452345.jpg 6483143699bf6__3434523452345.jpg](https://storage.googleapis.com/svoi-upload/137/100415/6483143699bf6__3434523452345.jpg)
Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються 📑 статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару. Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
🔹 найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
🔹 основні характеристики продукції;
🔹 ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
🔹 гарантійні зобов’язання;
🔹 інші умови поставки;
🔹 порядок розірвання договору.
Як показує практика, споживач, придбавши товар через інтернет-магазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.
Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо. Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові. Аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайту/домену). Крім того, у більшості випадків продавці не є власниками інтернет-магазинів. І навіть більше, через один інтернет-магазин реалізовувати товар можуть декілька десятків продавців.
Стосовно місцезнаходження продавця слід мати на увазі, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення.
Також слід зазначити, що в разі покупки товару через інтернет-магазин споживач не має можливості безпосередньо ознайомитись з товаром, а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис. Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований або контрабандний товар, або взагалі після отримання коштів можуть: не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв; надіслати товар, технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті.
Окремо необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку фахівців з питань захисту прав споживачів за скаргами споживачів, зважаючи на те, що у них немає повноважень на проведення розшукових дій.
Тому, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності, варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині.
Поділитись
Дізнайтеся також
23/01/2025
Зміни в програмі «Прихисток»
Дізнайтеся також
23/01/2025
Зміни в програмі «Прихисток»
Усі новини