Чорноморська міська територіальна громада

Одеська область, Одеський район

22.09.2023 14:31

Як повернути або обміняти одяг та взуття неналежної якості

650d7c899b845__має-право.jpg

Обміняти або повернути одяг, який не підходить можна за умови, що одяг не був у вжитку і зберіг товарний вигляд. У разі, якщо покупець одягнув товар і помітив, що в ньому є брак або дефект (наприклад, дірка, пляма, розірваний шов), то може повернути його продавцеві. Однак, якщо товар не має жодних недоліків, після носіння його повернення вже неможливе.

☝ Втім, покупцеві може бути відмовлено у обміні чи поверненні речей за таких умов: 

  • із моменту купівлі товару пройшло більше 14 днів;
  • товар має сліди носіння/плями/пошкодження/ремонту;
  • на товарі немає всіх елементів комплектації (наприклад, відсутній гудзик на сорочці);
  • покупець не надав підтвердження купівлі (чек, виписку з банку, накладну тощо).

Взуття можна повертати або обмінювати за тими ж правилами, що й одяг. Крім цього у покупців є можливість повернення взуття із дефектами, особливо якщо ці дефекти виявилися протягом гарантійного терміну, наприклад, якщо підошва відклеїлася. Виникнення таких недоліків є наслідком недбалості виробника, адже у якісно виготовленому взутті підошва не має відклеюватися протягом двох тижнів носіння. Тому покупець має право вимагати заміну на аналогічне або повернути кошти. 

 

🍁❄Сезонні товари. 

На сезонні товари покупці мають гарантію не лише 14 днів, а набагато довше. Це передбачено Постановою 172 Кабінету міністрів. Гарантійний термін таких товарів починається з першого дня відповідного сезону, а не з дня покупки.

Одяг, хутряні вироби та взуття, що призначені для певної пори року, належать до категорії сезонних товарів. Гарантійний термін цих товарів розпочинається з початком відповідного сезону.

Під час проведення сезонного розпродажу взуття, гарантія також поширюється на ці товари. Втім, гарантійні терміни для них обчислюються не з дня придбання, а з дня початку відповідного сезону.

 

Гарантійні терміни осінньо-зимового асортименту починається з 1 жовтня, для весняно-літнього – з 1 квітня. Для обох категорій гарантія становить 30 днів (до прикладу, гарантія на придбаний 15 вересня светр почне діяти з 1 до 30 жовтня). 

Для взуття гарантійні терміни розподіляються таким чином:

  • зимове взуття – з 15 листопада до 15 березня;
  • весняне взуття – з 15 березня до 15 травня;
  • літнє взуття – з 15 травня до 15 вересня;
  • осіннє взуття – з 15 вересня до 15 листопада.

Для взуття гарантійні терміни визначаються від виду взуття і матеріалу, з якого його зроблено.

Повсякденне та дитяче взуття:

  • на шкіряній підошві – 40 днів;
  • на шкіряній підошві з накладкою – 45 днів;
  • на підошві із шкірвалону, стероніпу, полівінілхлориду – 60 днів;
  • на підошві із пористої гуми, поліуретану, термоеластопласта – 70 днів.

Взуття модельне:

  • на шкіряній підошві – 50 днів;
  • на підошві із шкірвалона, поліуретана, полівінілхлорида – 70 днів;
  • на підошві із пористої гуми, термоеластопласта – 80 днів.

Взуття для активного відпочинку має 60 днів гарантії, а гумове – 90 днів (від дня продажу).

Наприклад, для літніх кросівок із поліуретановою  підошвою, які покупець придбав 10 червня поширюється гарантія, яка діятиме від 15 травня до 24 липня (початок літньої гарантії + 70 днів на поліуретан).

Однак радимо уточнювати інформацію з обміну/поверненню сезонного товару безпосередньо у працівників магазину.