Чорноморська міська територіальна громада

Одеська область, Одеський район

01.03.2023 10:48

Введення в експлуатацію садибного, садового або дачного будинку у 2023 році

63ff11fa28691__459-1024x512.png

Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів: житлових, садових, дачних будинків (площею до 500 кв.м) та господарських будівель і споруд, які збудовані на підставі будівельного паспорта (виданого після 12.03.2011 року) та повідомлення про початок виконання будівельних робіт, регулює Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (далі – Порядок), затверджений 📑 постановою Кабінету Міністрів України «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» від 13.04.2011 року №461.

Згідно вказаного Порядку, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

Чинне законодавство дозволяє здавати в експлуатацію окремі будинки, будівлі, споруди (якщо згідно з будівельним паспортом було передбачено будівництво декількох об'єктів). Таким чином, можна, наприклад, здати в експлуатацію вже зведений житловий будинок, а господарські будівлі та споруди, передбачені будівельним паспортом, збудувати та, відповідно, здати їх в експлуатацію, пізніше.

 

Які документи потрібні для введення будинку в експлуатацію?

🔹Технічний паспорт, зареєстрований в Єдиній державній електронної системи у сфері будівництва. В результаті реєстрації кожному технічному паспорту присвоюється реєстраційний номер (формат TI00:0000—0000—0000—0000) та формується QR-код з посиланням на вказаний будівельний паспорт на порталі e-construction.gov.ua.

🔹Зареєстроване в Реєстрі будівельної діяльності повідомлення про початок виконання будівельних робіт (повідомлення про внесення змін) або відповідний реєстраційний номер (номери). У випадку подання декларації про готовність через портал ДІЯ, потрібно знати лише реєстраційний номер повідомлення (повідомлень), а при поданні документів в паперовому вигляді необхідно також знати дату подання відповідного повідомлення. За необхідності, можна подати запит на отримання інформації щодо зареєстрованого повідомлення до органу державного архітектурно-будівельного контролю, який здійснював реєстрацію.

🔹Документи на земельну ділянку, паспорт (або інший документ) та номер облікової картки платника податків. У випадку подання декларації про готовність он-лайн інформація про власника (замовника), дані дозвільних документів та інформація про земельну ділянку буде завантажена автоматично.

🔹Фактично, окрім документів, які зазначалися у Повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та реєстраційного номеру повідомлення, потрібен лише технічний паспорт на збудований (завершений будівництвом) об’єкт (об’єкти), який зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (ЄДССБ).

 

Де замовити техпаспорт?

Замовити технічний паспорт можна в будь-яких суб'єктів господарювання (комунальних або приватних), у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Отже, обов’язковою умовою є наявність у особи, що проводить техінвентаризацію, чинного сертифікату.

Декларація подається в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є замовник та відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю, або в одному належним чином заповненому та підписаному у паперовій формі примірнику поштовим відправленням з описом вкладення через центри надання адміністративних послуг.

Згідно з Порядком, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011р. № 461, під час прийняття документів у замовників адміністратори центрів надання адміністративних послуг, створюючи заявку з накладанням електронного підпису, завантажують до електронного кабінету шляхом сканування документи, що подані заявником, та надсилають до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Чинне законодавство не передбачає подання додаткових примірників декларації або будь-яких інших документів (наприклад, будівельного або технічного паспорту, документів на земельну ділянку, повідомлень тощо).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та реєструє її або повертає на доопрацювання. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може подати її повторно.

📢Важливо: у разі відмови у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація вважається неподаною, не створює для учасників правовідносин у сфері містобудівної діяльності жодних юридичних наслідків, крім тих, що пов’язані з відмовою у реєстрації, а тому не може слугувати підставою для призначення позапланової перевірки.

Реєстраційний номер декларації є підтвердженням того, що об’єкт введено в експлуатацію, і це дає можливість особі звернутися за реєстрацією права власності на такий об’єкт (за умови наявності адреси об'єкту). Про реєстрацію декларації або її повернення можна дізнатися на веб-сайті ЄДЕССБ.